Telefoon verzekering
Iedereen weet: een ongeluk zit in een klein hoekje en een reparatie kan behoorlijk in de papieren lopen, zeker als het om een telefoon gaat. Gelukkig ben je met onze verzekeringspakketten voor een vast bedrag per maand verzekerd van een goede afloop. Of het nu gaat om een breuk, defect of diefstal, wij herstellen of vervangen het voor je, al vanaf €4,49 per maand. Toch een fijn gevoel. Je kunt de verzekering direct afsluiten in de winkel bij aanschaf van je nieuwe smartphone of online bij onze verzekeringspartner Wertgarantie. Ook als je online je verzekering hebt afgesloten kun je terecht bij één van onze winkels voor reparaties.
Kom langs in jouw winkel in de buurt, we vertellen je er graag meer over.
Hoe zit het met fabrieksgarantie?
Koop een telefoon en je krijgt automatisch fabrieksgarantie. Hiermee garandeert de fabrikant dat het product voldoet aan bepaalde kwaliteitseisen en bij normaal gebruik niet zomaar stuk mag gaan. Gebeurt dat wel? Dan is de fabrikant verplicht ieder defect kosteloos te repareren. Een fijn gevoel, maar wat is precies dat ‘normale gebruik’ waardoor een defect onder de strenge garantievoorwaarden valt? We bekijken de twee meest voorkomende schademeldingen en stellen de vraag: valt dit onder de fabrieksgarantie?
- Fabrieksgarantie bij waterschade? Nee...
Een stof- en waterdichte telefoon is tegenwoordig bijna standaard en wordt bij iedere lancering van een nieuw toestel wel even aangestipt. Toch blijkt in de praktijk dat nagenoeg alle fabrikanten vocht- en waterschade aan hun ‘waterdichte’ producten nog altijd uitsluiten van garantie. Zo ben jij, mocht je telefoon dan toch per ongeluk in het water terecht komen en hierdoor stukgaan, dus niet gegarandeerd van een gratis reparatie. - Fabrieksgarantie bij valschade? Ook niet...
Een scherm mag bij normaal gebruik niet kunnen breken. Ok, dat klinkt logisch. Maar laat je jouw telefoon vallen en raakt deze hierdoor beschadigd, dan vervalt de garantie en is de reparatie veelal voor eigen rekening.
Een mobiel is een gebruiksvoorwerp dat we gemiddeld 150 keer per dag gebruiken. De kans op gebruiksschade is hierdoor vele malen hoger dan in het geval van andere elektronische producten zoals een tv of wasmachine. De fabrikant garandeert de kwaliteit van het product, maar deze geldt maar tot op een bepaalde hoogte. De meestvoorkomende schadegevallen kunnen niet op de kwaliteit van het toestel worden toegeschreven, maar puur op ‘verkeerd gebruik’. Veelal door pech, zoals bij een ongelukje. Met een telefoonverzekering van Telecombinatie ben je, afhankelijk van je pakket, altijd verzekerd van een voordelige of zelfs kosteloze reparatie. Ongelukje of niet…